zondag 2 juni 2013

Achtergrond schilderen

Een modelbaan kan natuurlijk niet zonder een passende achtergrond. Ik heb voor mijn modelbaan een achtergrond met bergen gemaakt. Het is tenslotte een berg landschap.
In N scale vlog 68 : http://youtu.be/3ymRiCLOJ7A is te zien hoe ik dit geschilderd heb.

Als eerste heb ik bedacht wat ik wou en paste bij de modelbaan. Ten tweede heb ik een schets op de achtergrond gemaakt zodat ik weet hoe de bergen lopen. Belangrijk is dan wel dat de achtergrond wel aansluit op de al gemaakte bergen op de modelbaan. Het doel van een achtergrond is ook om de modelbaan meer diepte te geven. Je verlengt dan als het ware de berg op je modelbaan door in de achtergrond.

Ook heb ik een bos op de achtergrond geschilderd. Dit is ook om meer diepte te krijgen en het bos voller te laten lijken.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten